Prentenboeken-Sil-op-school.jpg

Werken met digitale en papieren prentenboeken

Dit blog gaat over hoe je ze beide soorten prentenboeken kunt gebruiken.

Geniet jij er ook nog steeds zo van om ‘echte’ prentenboeken voor te lezen? Vind je het nog altijd fijn om een boek vast te pakken en er doorheen te bladeren? Nu biedt Sil op school ook zes papieren prentenboeken. Dit blog gaat over hoe je ze beiden kunt gebruiken.

Het archief van Sil op school bevat veel thema’s. Bij ieder thema hoort een digitaal prentenboek met avonturen van Sil en Lis. Fijne verhalen, met leuke platen met animaties, goed zichtbaar op het digibord.

Toch krijgen we vaak de vraag of we ook ‘echte’ boeken wilden maken. Bijvoorbeeld om het verhaal in de kleine kring nog eens herhaald voor te lezen. Bij de zes vaste thema’s, die verkrijgbaar zijn in de Themamap, zijn daarom nu prentenboeken verkrijgbaar. Je kiest zelf hoe je het boek aanbiedt. Eerst digitaal en dan nog eens herhalen door het lezen van het papieren boek. Of juist andersom, eerst het ‘echte’ boek, daarna nog eens digitaal herhalen met de animaties.

De prentenboeken hebben een mooi groot formaat, zodat de kinderen de platen in de kring goed kunnen zien. De boeken zijn gedrukt op stevig papier, zodat de kinderen het verhaal in de boekenhoek nog eens zelf kunnen ‘lezen’.

Hier kun je de Sil op school prentenboeken bestellen.