Sil-op-school-Margrietschool-Zwijndrecht.jpg

Dit zeggen leerkrachten over Sil op school

Ouder van groep 2 leerling: “Mijn zoon komt helemaal blij thuis. Hij zit vol verhalen over wat hij heeft ontdekt met Sil.”

Juf Mireille:

“Ik ben geen ‘methode mens’ voor het onderwijs in groep 1-2, maar nu erg blij dat we Sil op school gebruiken”.

Schoolleider Inge Voncken en leerkracht Frank Vergeer van Basisschool De Marke (Apeldoorn):

“Voor kleuters is het belangrijk om een betekenisvolle speelleeromgeving te creëren, waarin zaken met elkaar samenhangen. Omdat Sil een thematisch programma is, kan dat goed”.

"Het is een volledige gestructureerde methode die mogelijkheden geeft voor eigen invulling. Er is een duidelijke lijn in de (SLO) doelen die je aanbiedt. Je kiest zelf of je dat doet met de activiteiten of op een andere manier".

"Het was weer een hartstikke leuk thema: veelzijdig, gevarieerd en met een grote betrokkenheid van de kinderen. Jammer dat we de toverhoek gaan opruimen deze week, zeiden de kinderen en juffen".

Dit zeggen leerkrachten over trainingen Sil op school

Juf Karin:

“De passende training bij Sil op school is erg bij de tijd, praktisch en je krijgt er weer nieuwe inspiratie van”.

Juf Ank:

“In relatief korte tijd heb ik mijn weg gevonden in het werken met Sil op school”.

Basisschool Sancta Maria (Bergen op Zoom):

“We hebben grip gekregen op het doelgericht werken met Sil. Nu bijna aan het einde van het traject wordt er gezegd:

Wat fijn! We houden tijd over om te observeren en mee te spelen in de hoeken”

“In de scholingsbijeenkomsten hebben we besproken hoe je omgaat met het afvinken van SLO-doelen. Want vink je iets af als je een kind één keer iets ziet doen?”

Mocht je ervaringen van een Sil op school-gebruiker willen, dan kun je hun gegevens bij ons opvragen via silopschool@cedgroep.nl.