Trainingen

Met begeleiding haal je meer uit Sil op school! Je krijgt praktische tips over het gebruik van het programma. Je leert hoe je er zo gemakkelijk en efficiƫnt mogelijk mee kunt werken en hoe je accenten kunt leggen die passen bij je eigen klassensituatie. Er zijn verschillende trainingen. Je kunt kiezen voor de korte kennismaking, een implementatietraining of juist voor een training op maat. Ook is er een uitgebreide training, die leidt tot VVE-certificering. En wat denk je van een training over een specifiek onderwerp? Bij Sil op school is dat ook mogelijk.

Kennismakingsworkshop Sil op school
Wil jij weten of Sil op school voor jouw school het juiste programma is, dan is deze workshop een goede manier om een weloverwogen keuze te maken. In deze bijeenkomst van 1 uur krijgen jullie informatie over het programma en over de scholingsmogelijkheden. Deze workshop is bedoeld voor leerkrachten van groep 1 en 2.

Basistraining aan de slag met Sil op school
In deze basistraining leer je alles over de inhoud en organisatie van het programma Sil op school, zodat het onderwijs van groep 1 en 2 op jullie school kwalitatief verrijkt wordt. Het implementatietraject bestaat uit een basistraining met 4 modules en 2 groepsbezoeken. Jouw leerkrachtvaardigheden, zoals spelbegeleiding en pedagogische en didactische interactievaardigheden worden door de groepsbezoeken versterkt. Ook verwerken jullie Sil op school in het beredeneerde aanbod en het groepsplan.

Training op maat Sil op school
De basistraining kan worden uitgebreid met modules en groepsbezoeken wanneer de jullie je verder willen bekwamen of meer verdieping willen op bepaalde onderwerpen voor jullie school. Ook is het mogelijk om met deze training op te gaan voor vve-certificering. Er zijn verschillende modules mogelijk:

• een rijke speel- en leeromgeving, spelen in hoeken
  • stimuleren sociale vaardigheden en zelfstandigheid
  • spelend leren en spel verrijken
  • didactisch lesmodel
  • leerlijnen en didactiek
  • taalonderwijs: woordenschatdidactiek, pijlers taalonderwijs, interactief voorlezen
  • het volgen van de ontwikkeling en het afstemmen van de activiteiten op de ontwikkeling
  • hanteren handpoppen Sil en Lis
  • ouderparticipatie

De modules van de basistraining bieden wij u ook op maat aan.

Meer weten?
Neem voor meer informatie over Sil op school (vve-)trainingen contact op met Anke Oomens: a.oomens@cedgroep.nl of 010 4071599.

Afbeelding Anke