ThemaPlaatjeHomePage2600X1000px_Winterkost1.jpg

Winterkost 2.0

Tijdens dit thema maken de kinderen kennis met het restaurant. Ze ervaren wat winterkost voor eten is, wat een ober moet doen en wat er bij de bediening allemaal komt kijken. Ze gaan tafels dekken, servetten vouwen, tafels reserveren, maar ook afwassen. Ze oefenen met het afwegen van verschillende ingrediënten. Tijdens de laatste activiteit mogen er ‘gasten’ komen eten in het restaurant. Daar bereiden de kinderen zich tijdens verschillende activiteiten op voor: ze spelen de echte wereld na en houden zich dus ook aan de dan geldende coronamaatregelen. En dan komen de gasten eten in het restaurant: zijn de kinderen er klaar voor en kunnen ze hun gasten een lekkere maaltijd voorzetten? Bekijk tegen die tijd wat mogelijk is i.v.m. corona.

Op 7 maart start het thema Sil maakt schoon 2.0. Dit thema staat alvast ter voorbereiding online, zodat jullie wat extra tijd hebben om voor te bereiden.