Sil-op-school-praktijkfoto-museum.jpg

Werelderfgoed in het Koninkrijk der Nederlanden

In opdracht van de Stichting Werelderfgoed Nederland heeft Sil op school extra activiteiten ontwikkeld. Het materiaal kan worden ingezet om te werken aan een zekere voorkennis en bewustwording over de werelderfgoederen in het Koninkrijk der Nederlanden, ook bij de allerjongste basisschoolleerlingen.

De activiteiten zijn bestemd voor kinderen in groep 1, 2 en 3. Centraal bij deze doelgroep staat het ervaren, spelen en verwonderen. Spelenderwijs maken de kinderen samen met Sil en Lis een reis langs een aantal werelderfgoederen in ons koninkrijk. Het pakket bestaat uit drie onderdelen:

• een activiteitenprogramma voor de Koningsspelen of een sportdag; hierbij maken de kinderen een spellenronde langs alle werelderfgoederen in het Koninkrijk der Nederlanden;
  • een verdiepingsles over de Waddenzee;
  • een verdiepingsles over het Rietveld Schröderhuis

Download alle activiteiten en lessen

Opdrachten groep 1, 2 en 3
Bijlage 7 Koningsspelen locatiekaarten en activiteitenkaarten
Bijlage 8 Koningsspelen stempelkaart
Bijlage 9 Woordkaarten
Bijlage 10 Powerpoint opdrachten Sil Werelderfgoederen

Alvast veel plezier met het lesmateriaal!