ThemaPlaatje_-Sil-in-het-museum_200.jpg

Rembrandt-jaar: gratis kleuteractiviteiten

Jouw kleuters aan de slag met kunst?

2019 is het Rembrandt-jaar en daarom biedt Sil op school 2 gratis activiteiten die in het teken staan van kunst en waarin taal centraal staat:

- Verf maken als een oude meester - de kinderen gaan zelf verf maken en daarmee verven

- Naar kunst kijken - de leerlingen stellen vragen over kunstvoorwerpen en vertellen wat zij ervan vinden

Wil je verder met dit thema Sil in het museum 2.0? Vraag dan een 3 maanden proeflicentie aan.

In dit thema zijn Sil en Lis in het museum. Dit actuele thema sluit aan bij het Rembrandt jaar 2019. De kinderen maken een eigen museum in de klas. Hiervoor verzamelen ze kunst en maken ze ook zelf kunst. Ze sluiten het thema af met een rondleiding voor de ouders door hun eigen museum.